صبح صادق >>  نگاه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۳۵۸۸۱
گزارش صبح صادق از همایش سراسری مدیران بیمه در سپاه

تزریق آرامش خاطر  و امنیت

پایگاه بصیرت / علیرضا جلالیان

همایش سراسری مؤسسه بیمه و درمان بنیاد تعاون سپاه با حضور رابطین بیمه، اعضا کمیسیون پزشکی، اعضا صندوق شفا، مسئولان و رابطان بیمه رده‌های سپاه و مسئولان بیمه کشوری و لشکری، در مجتمع آیه‌های تهران برگزار شد.

 

حوائج مردم نعمت برای خدمتگزاران

سردار احمد عبدالهی معاون بهداشت، درمان و دفاع‌زیستی سپاه در این همایش گفت: در حدیث است که حوائج و خواسته‌های مردم به سمت شما نعمت است و شما که در حوزه صنعت بیمه در سپاه خدمت می‌کنید این خدمت مهم که آرامش‌بخش و امنیت‌بخش است، را قدر بدانید.

وی افزود: صنعت بیمه در سپاه رویکرد اقتصادی دارد؛ اما باید از جنبه گره‌گشایی از کارهای پاسداران و خانواده‌های آنها که مجاهدان فی سبیل‌الله هستند، به این مسئله هم توجه داشت. این یک خدمت امیدبخش است، که در آن رعایت حق و رعایت بیت‌المال هم اهمیت دارد.

صنعت بیمه  در خدمت معیشت پاسداران

سردار جمال بابامرادی، دیگر سخنران این همایش بود، وی در خصوص موضوع بیمه در سپاه گفت: در حوزه بیمه سپاه دو موضوع مهم مدنظر قرار دارد؛ اول نقش بیمه در معیشت و زندگی پاسداران با خدماتی است که ارائه می‌شود و دوم نقش اقتصادی بیمه در تأمین درآمد بنیاد تعاون برای ارائه بهتر سایر خدمات است.

بابامرادی با اشاره به نیازهای مالی سپاه برای تأمین مسکن کارکنان در کنار آورده خود پاسداران، گفت: بیمه نقش مهمی در کمک به تأمین مالی منابع بخش مسکن دارد و این درآمد از طریق بالا بردن ضریب نفوذ بیمه با بازاریابی در خود سپاه و خارج از آن میسر می‌شود، چرا که ظرفیت بیمه‌ای بالایی در داخل و خارج از سپاه وجود دارد که بتوان درآمد آن را به خود پاسداران بازگرداند.

اخلاص  برکت آفرین است

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد تعاون سپاه دیگر سخنران این همایش بود  که گفت: بیمه یک خدمتی است که آرامش را به جامعه تزریق می‌کند که اگر این خدمت با اخلاص و توسل انجام شود به طور حتم برکت را هم به همراه دارد.

وی ادامه داد: اگر با نگاه دینی عمل کنیم و عملکردمان بر اساس بیانات اهل بیت(ع) باشد، برکات آن را در جامعه می‌بینیم. اخلاص در خدمت، نگاه به کار به عنوان یک عبادت، محبت‌ورزی به مردم، استقامت در کار، تحمل رنج‌ها ‌و توهین‌ها، وفای به عهد، پرهیز از منت‌گذاری و خدمت با گشاده‌رویی از جمله نکاتی بود که مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد تعاون سپاه در رابطه با کار در راستای بیانات اهل بیت(علیهم‌السلام) به آن اشاره کرد.

نگاهها  به صنعت بیمه است

سیدمحمود موسوی معاون خدمات بنیاد تعاون سپاه نیز دیگر سخنران این همایش بود، وی گفت: نگاه در سپاه به بیمه به عنوان یک صنعت است و بیمه باید در همه فعالیت‌ها و مأموریت‌های سپاه احساس امنیت و آرامش ذهنی را ایجاد کند.

موسوی در ادامه گفت: سپاه مفتخر است به این که نیروهای وظیفه و رسمی آن در خدمات بیمه درمانی یکسان هستند و از طرفی درآمدهای بیمه در سپاه بدون اینکه فشاری به بودجه بیاورد باعث شده تا چهار هزار بیمار معیر و صعب‌العلاج در قالب صندوق شفا برای تأمین هزینه‌های درمانی دچار مشکل نشوند.

معاون خدمات بنیاد تعاون سپاه افزود: امروز با چهار شرکت تخصصی بیمه در سپاه نیروی انسانی متخصص در این بخش تربیت شده و مأموریت بیمه در قالب مأموریت سازمانی و صنعت بیمه با نگاه ویژه فرماندهان پیش رفته و در بعد ملی و جبهه مقاومت مأموریت سپاه را می‌تواند پشتیبانی کند.

راهبردهای  افزایش رضایتمندی

دکتر امیر احمدی جانشین رئیس سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح نیز در این همایش ضمن ارائه گزارشی در خصوص خدمات درمانی گفت: این سازمان با ۹ راهبرد و توجه به امر الکترونیکی شدن خدمات به دنبال بالا بردن رضایتمندی جامعه هدف خدمات است.

وی افزود: تا کنون از ۴۲ هزار مرکز درمانی و خدماتی تحت قرارداد. ما ۲۰ هزار مرکز به سیستم متمرکز الکترونیکی وصل شده‌اند و با استمرار این امر ابتدا به صورت پایلوت تا پایان سال حذف دفترچه کاغذی شروع و تا پایان اردیبهشت سال آینده دفترچه کاغذی به طور کلی از خدمت درمانی حذف می‌شود.

امیر احمدی به راهبرد خدمات سلامت محور هم اشاره کرد و گفت: به طور حتم هزینه پیشگیری کمتر از درمان است و لذا در این امر در چند حوزه از جمله دیابت فعال شده‌ایم.

وی با اشاره به موضوع کمک به مراکز درمانی و بیمه‌شدگان در دوران همه‌گیری کرونا گفت: پرداخت به روز به مراکز درمانی، افزایش پوشش بیمه‌ای خدمات، آزمایش و داروهای کرونایی از جمله خدمات کمکی ما در بحث کرونا بود.

دکتر امیر احمدی با بیان اینکه در حوزه دندانپزشکی هم موضوع پیشگیری را مورد توجه داریم، افزود: پرونده الکترونیک سلامت دهان و دندان قدم بزرگی است که برداشته‌ایم و درصدد هستیم مراقبت‌های دهان و دندان را به شکل الکترونیک پیگیری کنیم تا جامعه هدف دچار مشکل کمتری شده و درگیر هزینه‌های سنگین درمانی دندانپزشکی نشوند.

افزایش تعداد بیماری‌های صعب‌العلاج تحت پوشش، افزایش تعهد بیمه‌ای جانبازان، افزایش تعهد بیمه نازایی، افزایش شش برابری بیماری‌های صعب‌العلاج تحت پوشش و افزوده شدن تعهد بیمه‌ای حق نگهداری سالمندان از دیگر خدمات مهمی افزوده شده به خدمات شاهد بود، که امیر احمدی به آن اشاره کرد.

صندوق بیمه  غیر اختیاری

دکتر غفاری مدیر عامل صندوق بیمه نیروهای مسلح هم در این همایش با اشاره به فلسفه تشکیل این صندوق گفت: بحمدالله این صندوق از منابع خوبی برخوردار است و جامعه هدف کارکنان، بازنشستگان ‌سربازان حین خدمت تحت پوشش الزامی هستند.

وی افزود: پرداخت غرامت نقص عضو، فوت و شهادت در تعهد این بیمه است و تلاش داری بیمه مراقبت سالمندی را هم به آن بیافزاییم و در دو سال اخیر نیز غرامت فوت را به ۱۷۰ میلیون تومان افزایش دادیم.

خدمات بیمه‌ای  به بخش نظامی

ابوالفضل آقا دادی مدیرعامل بیمه کوثر هم دیگر سخنرانی بود که در این همایش ارائه مطلب داشت، وی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سهامدار عمده بیمه کوثر است و فلسفه ایجاد بیمه کوثر هم ارائه خدمات عمومی و تخصصی بیمه‌ای به نیروهای مسلح و بخش نظامی و غیر نظامی کشور است و بیمه ماهواره، کشتی، پهپاد، بالگرد، بحران‌ها و آشوب‌ها، مدافعان حرم، امنیت اطلاعات و... از خدمات مهم بیمه ‌این بیمه کوثر است.

وی ادامه داد: ما در همه حوادث و سوانح حضور داریم و یکی از افتخارات ما کمک به آسیب دیدگان این حوادث است که در کمترین زمان با حضور در محل یک آرامش و اطمینان را به حادثه دیدگان القا می‌کنیم، نمونه آن را در زلزله سی‌سخت داشتیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات